Cykel i de flesta former gillas.
Bil Nr 1. Opel Kadett GSI 8v. var första bilen, billig men risig.
Nere hos Ronny i garaget.
En bit påväg, nya skärmkanter bl.a.
Egenmoddade stötfångare både fram och bak.
Bakfångaren förlängd.
Slipgrundad. Tack Jens!
Lackad och inprovning av Renault 16" fälgar. Blir perfekt och vit pulverlack.
Första provturen, 16 år och övningskörde till Bispfors.
Fett avgas såklart.
Fin blev den!
Bil Nr 2. VW Golf III, redan här testas en kapad Volvo V70 stötfångare.
Lånade kompressor av grannen.
Egenmoddade fångare på Golfen, Volvo V70 skarvades in.
Egen takspoiler, mkt. pyssel men fränt blev det.
Lackboxen, tack igen Jens!
Fett avgas såklart!
Riktigt fin!
Flames på huven.
Fälgarna sitter fint.
:-)
Bil Nr 3. BMW 328
Lite grejer som fanns i garaget ska monteras, original BMW gula insatser.
Fälgarna klara.
Testade även med e39 fälgar men blev för brett.
Nytt ljud såklart.
Svart/silver och fett uttblås x 2
Urb. testar.
Riktigt fim.
Såldes till Marieby...
Bil Nr 4. BMW 523 iM
Sänkt och nyare 17" vinterhjul.
Short shift monterades.
Testade olika grillar...
Svart blev inte så fint :(
Fyra orifinal M5 18" bakfälgar inskaffades, blev brett som tusan fram :)
H&R chassiesats.
Bilen ska vara ren och fin.
Saknar den...
Original M5 grill var snyggast.
Bil Nr 5. Audi Avant som blev riktigt fin.
Bil Nr 6. Ett kort mellanspel på en VW Jetta.
Bil Nr 7. BMW 520i
Gick så billigt tor Rättvik trots rätt hastighet. Grymt!
Som nytt!
Vevhusventilationen satt igen och även returen ner på oljestickan. Dålig konstruktion!
Snyggt med fälgarna monterade.
Skön inredning.
Utanför föräldrahemmet.
Hjulen sitter som sagt helt perfekt.
Bil Nr 8. SAAB 9-3 2008 som funkade hur bra som helst.
BMW 320d M-sport F31 (2015)
BMW 320i xDrive Touring M-Sport (2019)
BMW G31 530i Touring xDrive (2018)
BMW 320d xDrive M-Sport Touring 2017
Niklas i sin första kart, en Birel klass Cadetti. 60 cc motor. Niklas 6 år här.
Niklas första egen designade hjälm. Flames designade av sin pappa Urban
race is fun. Ja det var så tanken var men sakteliga blev det även en del allvar o prestige med i spelet.
Nu klass mini med ostrypta 85cc motorer. Gick väldigt bra och snabbt i den här klassen. Här en bild från tävling i Gävle.
Ny egendesignad dekor på karten men fortfarande klass mini.
Inför klass Yamaha blev det ny hjälm och ny dekor igen.
Niklas vid den vagn vi hade köpt begagnad och nu fick vi med allt vi behövde.
Nu har vi bytt till klass Yamaha. Riktigt jämn och kul klass som dessvärre togs bort Här leder Niklas finalen i Norrlandscupen på Bergringen .
Pappa Urban o mamma Elisabeth skruvar och håller koll på tider. Norrlandscupen Umeå 2004.
Fortfarande klass Yamaha och väldigt, väldigt tätt. Niklas ligger tvåa och trycker på som bara tusan. Bergringen och Niklas höll den placeringen i mål.
Hösten 2004 fick Niklas testa en ICC som det hette då. Sen byttes namnet till KZ2. Efter det bestämde vi oss för att testa den klassen.
Cool grabb :) och nöjd att gått upp i klass KZ2, det snabbaste vi kör. 125cc och ca 45hk. 6-växlad låda. 0-100km/tim ca 4,5 sekunder.
Här med den nya MS-karten inköpt av Kartson. Ny dekor igen.
Jäklar vad det går...
Här på plats i Pitå för Norrlandscupen.
Piteå och Niklas jaga som tusan.
Lööve kartingvagn i polerad aluminium, Améus reklam och Petter Hegervall hjälpte oss med dekoren. Pingens putsade aluminiumet.
Bra med utrymme i vagnen.
Dekoren 2005
MS KZ2 år 2005. Display, skön ratt och växelpaken till höger.
Niklas i täten. Härlig känsla.
Niklas i täten på Bergringen.
Så ser den ut framifrån.
Alla hjulen i luften på Bergringen
Senaste och den sista hjälmdekoren Niklas använde.
Jäkligt frän om du frågar mig :)
Copyright © All Rights Reserved